Donnerstag, 11. Juli 2019

Finansowe rozterki Julka



TYTUŁ: Julek i dziura w budżecie
TEKST: Sylwia Wojciechowska
ILUSTRACJE: Miriola Dzik
LICZBA STRON: 108
OPRAWA: twarda
FORMAT: 16/16
WIEK: 6+
WYDAWNICTWO: ef-ef


Książkę o Julku bardzo chciałam przeczytać dzieciom, ze względu na ich rosnące zainteresowanie pieniędzmi. W pewnym momencie zorientowałam się, że nie wiem jak mądrze odpowiadać synowi na poważne pytania finansowe, a zaczął zadawać ich coraz więcej. W takich momentach zawsze biegnę po pomoc do księgarni. O Julku słyszałam już wcześniej i zastanawiałam się, od jakiego wieku będę mogła przeczytać go dzieciom, czy wszystko zrozumieją i czy nie jest to jeszcze za poważna książka. 

Okazała się strzałem w dziesiątkę. Nawet mojej prawie sześciolatce, Julek ze swoją szczurzycą Ratką bardzo się spodobał. Książka jest dobrze przemyślana. Kolejne rozdziały podejmują nowe, finansowe tematy terminologią zrozumiałą dla dzieci. Świat małego Julka jest bardzo podobny do naszego, dzieci więc szybko potrafiły się z nim utożsamić.  Oczywiście ta książka to tylko początek przygody dziecka z pieniędzmi ale wprowadza bardzo przyjemnie w zawiły temat finansów i daje dużo możliwości do rozmowy. Uroku małej książeczce dodają nieporównywalne z niczym innym, zabawne rysunki Mirioli Dzik znanej jako KURA 



Julek w środku:


2 Kommentare:

  1. Wow! Szczerze mówiąc, jestem zaskoczona, że powstają książki dla dzieci na takie tematy. Najwyraźniej teraz dzieci duuuużo szybciej dorastają. Ja wieku sześciu lat nie myślałam o finansach. :D Dobrze więc, że wydawnictwa i pisarze wychodzą na przeciw potrzebom.

    [entuzjastycznie.pl]

    AntwortenLöschen
  2. Również się cieszę, że powstają takie książki!

    AntwortenLöschen